Inte OK, Hunky Dory!



Mina favoritjeans, 5 pocket Utility jeans från Hunky Dory, sprack plötsligt när jag satte mig ner. Och inte i sömmen utan mitt emellan fickan och mittsömmen där bak. Snacka om att bli knäckt... Men jag vägrar låta mig knäckas, jag vet ju att de satt löst på mig och det är stretch i tyget som ska hålla även om man råkar ha lite höfter.

Jag fick ett par nya hos Factory där jag köpt dem men imorse när jag tog på dem för första gången lutade jag mig fram och då sprack de också! Helt oacceptabelt. Jag gick tillbaka till butiken och fick även reda på att jag inte var ensam, det hade hänt andra också. Stackars oss som får stå ut med skammen att spräcka ett par byxor, som dessutom är dyra, 1.999:-. Sånt är inte OK, Hundy Dory! Jag hoppas verkligen att alla vågar gå tillbaka och reklamera dem.

Med hjälp av superduper-personal-shopper-tjejerna Sara & Ia så fick jag bytt till ett par Routzü-brallor i siden (superfina, de bara hänger och trollar bort min rumpa). Och så blev det lite extrashopping också: en enkel svart Baum und Pferdgarten sidenklänning (som faller helt perfekt) och en vit top från Loft. En sneak-peak:


Kommentarer
Postat av: Suzanne

Samma sak hände mig igår med mina True Religion jeans! Är det byxspräckarveckan denna veckan?



Baum och Loft är för övrigt favvomärken!

2011-05-26 @ 20:40:55
Postat av: Annika

Helt otroligt! Jag har också ett par True Religion som sprack mellan gylfen och fickan. Visst är det skönt med tunna material men de måste ju hålla också...

2011-05-26 @ 21:19:46
URL: http://soulcityguide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0