Två utmaningar

I helgen fick jag 11-frågorsutmaningen av två bloggare, nämligen Felicia och Marie. Eftersom de är så goa tjejer så vill jag såklart anta deras utmaningar.

Här kommer Felicias frågor:

1. Vilken är din bästa bok du har läst?
Det finns så många, jag gillar både deckare och chicklit
2. Vilket är ditt smultronställe?
Mina föräldrars sommarställe på stranden utanför Ystad (se bilden nedan)
3. Vad är dina drömmar inför framtiden?
Att bo med familjen i New York i några månader. Att kunna resa mer i jobbet.
4. Vad gör du en regnig dag?
Läser en bok i soffan
5. Vem är din största förebild?
Oj så svårt. Försöker iallafall vara en god förebild för mina barn, så gott det går...
6. Vad betyder kärlek för dig?
Det är den underbara känslan som finns mellan mig, min man och våra söta döttrar. Det är liksom vi mot världen!
7. Beskriv din stil!
Enkel men trendkänslig
8. Vilka är dina favoritbloggar?
Sofi Fahrman, Jennie Hammar och Emma Elwin
9. Vilket godis gillar du bäst?
Lakrits
10. Om du fick träffa en kändis, vem skulle det vara?
Absolut ingen aning!
11. Vilken är din favoritfilm?
Moonstruck



Strandvallen framför mina föräldrars sommarhus - mitt smultronställe



Och så Maries frågor:

1: Vilken tycker du är den godaste maträtten ni brukar laga?
Blodig biff med bearnaisesås och en sallad.
2: Vad använder ni för foundation om ni gör det?
Just nu Bare Minerals men ibland Armanis Luminous Silk Foundation
3: Om sanningen sårar mera, skulle ni kunna ljuga då i en konflikt?
Jag är en väldigt ärlig person. Men kanske, om det är en liten vit lögn...
4: Vad är det det vackraste ordet du vet?
Har aldrig funderat över det faktiskt.
5: Vilken karaktär i Solsidan anser du dig vara?
Alla där är ju överdrivna stereotyper så jag identifierar mig inte med någon. Tycker ärligt talat inte att den serien är så jättebra faktiskt...
6: Tycker du om att vara själv i långa stunder, eller är du beroende av folk omkring dig?
Jag älskar tystnaden och att vara själv, har inga problem med det.
7: Vilken av Astrid Lindgrens verk anser du är den bästa?
Saltkråkan
8: Skulle 1 miljon på ditt bankkonto göra dig lyckligare?
Absolut! Hahaha :) Skämt åsido, när allt kommer omkring så är det viktigast att vara frisk.
9: Vilken dialekt är finast anser du?
En vårdad Stockholmsdialekt, helt klart.
10: Vilken favoritsport har du?
Löpning, det kanske inte är någon sport men jag gillar det.
11: Vilken skulle du helst inte kunna vara utan, dator, eller teve?
TV hade jag klarat mig utan men inte min dator...


Kommentarer
Postat av: Marie

Vaaa, gillar du ej Solsidan, skratt =D. Vad roligt att läsa dina svar



Kramar

2012-05-15 @ 19:51:04
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: cecilia dijkstra

hej har du tips på vart ifrån man kan köpa philosophy? Helst inte från någon sida där frakten är alltför dyr :)

2012-05-15 @ 21:07:12
URL: http://pervo.blogg.se/
Postat av: Felicia

Åh kul du svarade på mina frågor! =) =) Kramis!!!

2012-05-17 @ 14:57:42
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0