Hur man fixar den bästa makeupbasen




Detta kan se ut som alldeles för många produkter, men jag lovar att detta får din hy att se perfekt ut. Det är viktigt att du har grundat med en bra ansiktscreme innan.

1. Börja med en primer som gör hyn sammetslen och ger en jämn yta. Smashbox Photo Finish är oslagbar, jag använder den gröna mot min rödaktiga hy.
2. Applicera din foundation, med borste eller fingrarna. Klappa in i slutet så att allt ser jämnt ut. Min favorit är Giorgio Armanis Silk Luminous Foundation.
3. Klappa in Clarins Eye Revive Beauty Flash under ögonen för att se pigg och slät ut.
4. Smashbox Photo Op Under Eye Brightener är skimrande och förvillar bort rynkor och mörka ringar under ögonen.
5. Pensla på Laura Mercier Secret Brightening Powder under ögonen, du får en sammetslen yta och ingen mascara eller ögonskugga fastnar efter en lång dag.
6. Över hela ansiktet, lägg Laura Mercier Loose Setting Powder med en pensel för att fixera.
7. Till sist stryker du med pensel Laura Mercier Shimmer Loose Powder på vissa partier (se bilden), världens bästa highlighter.

Kommentarer
Postat av: Diana

Jag har redan skrivit en gång men ngt gick nog galet. Tack för dina sminktips. Du är verkligen min guru när det kommer till smink och krämer. Nästa gång jag ska ut och shoppa smink ska jag köpa dessa produkter. Sedan ska jag hem och pensla och kladda och hoppas bli lika snygg som du. Puss och kram och varm kärlek till dig i detta kalla väder.

2012-02-09 @ 08:46:48
Postat av: Annika

Med ett så vackert ansikte som utgångsläge så kommer du bli snyggare än snyggast med alla dessa produkter!

2012-02-09 @ 09:45:32
URL: http://soulcityguide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0