Barcelona

Många skulle vilja komma iväg till solen nu i vår, och då kan jag verkligen rekommendera Barcelona. Jag var där för ett par år sen i just januari, och där var så soligt och varmt att man kunde sitta ute på lunchen.



På Cerveceria Catalana kan man få Cava-sangria som var det godaste vi drack på hela resan. Pinxos åt vi vid bardisken på Centre Cultural Euskal Etxea, man bara tar vad man vill ha och så betalar man efter hur många tandpetare som ligger kvar på tallriken.



Underbara skaldjur från Mercado La Bouqueria, stans härliga saluhall.



Jag med en Pucciscarf som får hålla upp mina solglasögon när jag råkat dra loss ena skalmen. En av mina bästisar Heléne i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0